Grafit, fum şi valuri!

joi, 25 februarie 2010

            Celebră mai mult prin vinuri şi prin limba spectaculară, pe care multă lume o compară ca sunet cu limba română, Portugalia are de oferit şi altceva! Astfel, în Lisabona, s-a dechis o expoziţie de artă dedicată artistului american Robert Longo, expoziţie care cuprinde aproximativ 50 de lucrări, grafică şi desen, care acoperă aproape tot parcursul carierei sale, ce pot fi admirate la  Muzeul Colecţiilor Berardo.
           Ceea ce îl face unic pe artistul american, dincolo de viziunea si talentul său, este abundenţa cu care acesta utilizează creioanele de grafit! Decenii întregi el le-a folosit pentru a arunca o... reflecţie puternică şi oarecum dramatică asupra lumii contemporane. 
"Cred în puterea artei! Tehnica mea este opusă picturii! Spre deosebire de pictură, care pleacă de la lumina spre întuneric, eu refac acelaşi acelasi traseu, însă în sens invers; eu lucrez dinspre întuneric spre lumina! Tot albul pe care îl vedeţi în desenele mele provine, de fapt, de la hârtie!"
            Deşi a studiat sculptura, desenul a rămas tehnica preferată prin care Robert Longo se autoexprimă; atacul din 2001 asupra turnurilor de la World Trade Center din New York a schimbat odată cu viziunea sa şi modul de folosire a materialelor! "După 2001 am început să folosesc fumul în desenele mele, inspirat fiind de fotografiile făcute la WTC, dar sub forma valurilor! cineva mi-a trimis o fotografie a coloanelor de fum care se ridicau de la unul dintre turnurile care se prăbuşeau, iar în momentul în care am terminat desenul, imaginea era răsturnată, iar totul arăta precum efectele unei bombe atomice".
           Expoziţia de desene a artistului de peste ocean poate fi apreciată, criticată, comentată, fotografiată, admirată :) până pe 25 aprilie!


http://www.robertlongo.com/work/
http://mirror.berardocollection.com/?toplevelid=1&lang=en

1 comentarii:

Anonim spunea...

Dar albul din viata noastra de unde provine? Dar intunericul? Ce-ar fi o pictura, un desen fara lumina?? Dar ce-ar fi fara umbre, fara intuneric?? Albul ca lumina, dar si intunericul isi au amandoua rolul, inclinand balanta spre ceea ce suntem si noi, vazuti ca un desen, mai albi, mai intunecati...

joi, 25 februarie 2010 la 22:41:00 EET